Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesiyle birlikte dünyada hızla gelişim ve değişim süreci içerisindedir. Bu süreç içerisinde yeni nesil ürünler ve yeni nesil kültürler meydana gelmekte ve eskiler yenilere, yeniler eskilere ayak uydurmaya çalışmaktadır. Kısaca bu jenerasyonları tanıyalım:
Baby Boomers (1946-1964): [Çalışmak İçin Yaşamını Adayan Bir Kuşak]
Bu kuşağa "Sandviç Kuşağı" da deniyor, çünkü aynı evde önce çocuklarına, sonra yaşlanan ana-babalarına baktılar. Dünyanın insan hakları hareketlerini, radyonun altın çağını, Türkiye'nin ise ihtilali ve çok partili döneme geçiş sancılarını yaşadığı yıllar. Sadakat duyguları yüksekti, kanaatkarlardı; aynı yerde uzun süre çalıştılar. Teknoloji kimine yakın kimine uzak oldu, çok benimse(ye)mediler.
İşe bakış açıları: Çalışmak için yaşamak !
X Kuşağı (1965-1979): [Teknoloji İle İleri Yaşlarda Tanışmış Bir Kuşak]
Toplumsal sorunlara duyarlılar, iş motivasyonları yüksek, otoriteye saygılı ve kanaatkarlar. Kadınlar iş gücüne katılmaya başladı. Daha (iyi yaşamak için, daha) az çocuk sahibi oldular. Dünyaya gözlerini, merdaneli çamaşır makinesi, transistorlu radyo, bantlı teyp ve pikapla açtılar. Sadakat duyguları duruma göre değişir, daha iyi kariyer imkanları ararlar, çoğu (teknolojik devrime denk geldiklerinden) teknolojiyi kerhen, zorunluluktan kullanmaya başladılar. Literatürde bu kuşak "Kayıp Kuşak" olarak da geçmektedir.
İşe bakış açıları: Yaşamak için çalışmak!
Y Kuşağı (1980-1999): [Teknoloji İle Dost, Bireysel ve Sonuç Odaklı Bir Kuşak]
Sadakat duyguları az. Teknoloji hayatlarında pek çok şeyin simgesi. Narsist, bireyci ve girişimciler. Çalışmaktan hoşlanmıyor, eğlenceyi, kazanmayı çok seviyorlar. Otoriteye saldırgan davranıyorlar, tatminsizler, istekleri çok. Beklentileri yüksek ama bedelini ödemek istemiyorlar. Hızlı tüketiyorlar. Girişimcilik en önemli özelliklerindendir, özgüvenleri biraz abartılıdır. İş hayatına atılırken CEO yahut patron olmayı hesaplarlar. Bu arada, daha okurken işini kuranlara da rastlamak mümkün.
İşe bakış açıları: İş ve yaşam dengesi!
Z Kuşağı (2000-2021): [İş Dünyasında Çok Şeyi Değiştirecek Olan Bir Kuşak]
"İnternet kuşağı" da denen bu kuşak tam teknoloji çağı çocukları olarak nitelendirilmektedir. Taşınabilen, hep yanlarında olan küçük aygıtları, bilgisayar, MP3 çalar, i-Pod'ları, cep telefonları, DVD oynatıcıları ayrılmaz parçaları. Onlar, ev ödevi yapamadıklarında "elektrikler kesildi, ondan yapamadım" değil; "internet bağlantım kopuktu" diyen kuşak. Yeni teknolojik olanaklarla iletişim ve ulaşım kolaylıkları ile hep bir aradalar. Sonuç odaklılar. Sorgusuz yaşayacaklar çünkü, iş yaşamına atıldıklarında karar vermelerini gerektiren her şey sistemler tarafından yapılıyor, yapay zeka tarafında karar veriliyor olacak. Çok diplomalı, uzman ve buluşçu olacaklar. Yaşamlarında otorite kavramının önemi kalmayacak. Tatminsiz, kararsız ve doğuştan tüketiciler.
İşe bakış açıları: Bu henüz belli değil !
Kaynak: blog.milliyet.com.tr
renklidergi.com
x kuşağı çıktım maalesef, üç bilinmeyenli denklemin ilk bilinmeyeni benim:)))
YanıtlaSilevet, ancak şanslısınız genelde matematik problemlerinde x bulunmadan y'ye geçilmez.. dolayısıyla y jenerasyonuna ait bir üye olarak daha büyük bir "maalesef" benden geliyor.. :)
YanıtlaSilben de x kuşağıyım maalesef.. ama çok sevdim bu tespitleri.. paylaşımınıza teşekkürler...
YanıtlaSilrica ederim.. üzülmeyin, x kuşağı y kuşağının yanında o kadar da kötü değil bence.. :)
Sil